کد خبر: 1218799
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
نوجوانان هندبال با عراق و هند همگروه شدند
قرعه‌کشی دهمین دوره هنـدبــال قهرمانی نوجوانان پسر آسیا با حضور بدرالذیاب نایب‌رئیس فدراسیون جهانی و همچنین مروان نماینده فدراسیون هندبال آسیا در سالن کمیته ملی پارالمپیک برگزار شد. 
شیوا نوروزی

جوان آنلاین: قرعه‌کشی دهمین دوره هنـدبــال قهرمانی نوجوانان پسر آسیا با حضور بدرالذیاب نایب‌رئیس فدراسیون جهانی و همچنین مروان نماینده فدراسیون هندبال آسیا در سالن کمیته ملی پارالمپیک برگزار شد. 
دهمین دوره این رقابت‌ها از سوم تا دوازدهم شهریورماه به میزبانی کشورمان برگزار خواهد شد. فدراسیون هندبال کشورمان موفق شده پس از ۱۷ سال میزبانی رقابت‌ها را به دست بیاورد. ۱۳ کشور ایران، کره‌جنوبی، عربستان، ژاپن، بحرین، کویت، قطر، عراق، هند، امارات متحده عربی، چین، اردن و چین‌تایپه متقاضی حضور در دهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی نوجوانان پسر آسیا هستند که براساس دستورالعمل فدراسیون هندبال آسیا (AHF) تیم‌ها در سه گروه سه تیمی و یک گروه چهار تیمی قرعه‌کشی شدند. 
تیم‌ملی نوجوانان ایران مقام نایب‌قهرمانی آسیا را کسب کرد. 
در ابتدای مراسم علیرضا پاکدل، رئیس فدراسیون هندبال کشورمان از موفقیت در کسب امتیاز میزبانی گفت: «بعد از ۱۷ سال میزبانی این رقابت به ایران رسید. این مسئله قطعاً اتفاق مهمی برای هندبال ایران خواهد بود. در دو سال گذشته این سومین میزبانی است که در سطح قاره‌کهن به دست آورده‌ایم (هندبال ساحلی آسیا، باشگاه‌های آسیا و قهرمانی نوجوانان آسیا).»
پاکدل در خصوص گروه‌بندی رقابت‌ها نیز اظهار داشت: «تلاش می‌کنیم میزبان خوبی باشیم. فدراسیون هندبال آسیا در واگذاری میزبانی‌ها به کشورمان همکاری خوبی با ما دارد. امیدوارم سهمیه حضور در جهانی اسلوونی را نیز کسب کنیم. در رده نوجوانان شناخت از رقبا بسیار کم است و در مراحل حذفی با تیم‌های سختی بازی خواهیم کرد.»
بدرالذیاب، نایب‌رئیس فدراسیون جهانی هندبال از اطمینانش در خصوص میزبانی ایران صحبت کرد: «از فدراسیون هندبال ایران برای برگزاری این رویداد مهم تشکر می‌کنم. برای همه تیم‌های شرکت‌کننده آرزوی موفقیت دارم. پنج تیم از این رقابت‌ها در مسابقات جهانی حضور خواهند داشت. مطمئنم ایران میزبان خوبی برای این رقابت‌ها خواهد بود. در این دوره تیم‌های قدرتمندی شرکت خواهند کرد. در رده نوجوانان با دیدن نام تیم‌های شرکت‌کننده نوید برگزاری رقابتی جذاب و حساس را می‌دهیم.»
مهدی آزادمنجیری، سرمربی نوجوانان پس از قرعه‌کشی در جمع خبرنگاران گفت: «عراق و هند تیم‌های درجه دو و سه آسیا هستند. به صعود امیدواریم. احتمالاً در دور بعدی با کره‌جنوبی، کویت و قطر بازی خواهیم کرد. از الان باید تمرینات و برنامه‌ریزی را آغاز کنیم تا به جمع چهار تیم برتر آسیا راه پیدا کنیم. تورنمنت روسیه را در پیش داریم و سال آینده نیز تورنمنت خارجی خواهیم داشت. فعلاً تنها مشکلمان بازی تدارکاتی است.»
همچنین در این مراسم لوگوی مسابقات نیز رونمایی شد. لوگوی رقابت‌های هندبال قهرمانی نوجوانان آسیا منقش به طرح بوته‌جقه ایرانی است. خطوط این طرح برداشتی از درخت سرو و بیانگر آزادی و عزت‌نفس است. 
گروه‌بندی رقابت‌های هندبال قهرمانی نوجوانان پسر آسیا به شرح زیر است: 
گروه A: 
ایران، عراق و هند
گروه B: 
عربستان، قطر و امارات
گروه C: 
کره‌جنوبی، بحرین و چین‌تایپه
گروه D: 
ژاپن، اردن، کویت و چین

برچسب ها: فدراسیون ، هندبال ، آسیا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار